Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Landets bosteder har ikke tilstrækkelig styr på den medicin, de skal give til beboerne, konkluderer ny rapport.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Sundhedsanalyse: Personale overså klare tegn på forgiftning med potent medicin. 50-årig kvinde døde. Det kan ske igen

Det står skidt til med patienternes sikkerhed på bosteder. Konsekvensen kan i værste fald være dødsfald.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Gennem en uges tid var kvinden dårlig og havde kvalme, kastede op og manglede appetit. Personalet på Botilbuddet Fangelvej i Odense reagerede ikke. De vidste godt nok, at beboeren havde det skidt, men ingen fik den tanke, at symptomerne kunne være tegn på, at hun var blevet forgiftet af det antipsykotiske præparat Leponex, som hun var i behandling med.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden