0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sådan får du held med dit nytårsforsæt

Spontane nytårsforsætter er dømt til fiasko, men hvis du seriøst ønsker forandring, har videnskaben gode råd til at hjælpe dig på vej.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Rye Skjoldjensen
Foto: Anders Rye Skjoldjensen

Har du ambitioner om at motionere mere, så vær konkret i dine mål og sørg for at sætte tid af til det, lyder Bente Klarlunds råd.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tabe 5 kg, droppe slik, motionere mere, drikke mindre, kvitte smøgerne, dyrke familien. Vi er ikke særlig opfindsomme, når det gælder nytårsforsætter, og vi er heller ikke gode til at holde dem. Opstod dit nytårsforsæt spontant, da klokken slog midnat, bliver det næppe til noget. Men er det udtryk for, at du seriøst ønsker en forandring, er det en god start.

Det hedder nytårsforsæt, ikke nytårsfor(t)sæt, hvilken der ellers havde været en vis ræson i, for vi ønsker jo, at nytårsforsættet netop fortsætter og bliver til en vane. Og her kan videnskaben og mange kloge hoveder hjælpe os med gode råd.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter