0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Spørg Bente Klarlund: Krabbesalat er godt, men mangler D-vitamin

Bente Klarlund besvarer spørgsmål om sundhed. Denne gang er det om fisk og skaldyr.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Klaus Gottfredsen
Arkivfoto: Klaus Gottfredsen

Krabbesalat indeholder ikke D-vitamin af betydning.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Claus: Du skriver, at det er sundt at spise fisk hver dag. Det gør jeg ikke, men jeg spiser krabbesalat hver dag. Er det lige så godt/sundt?

Bente Klarlund Pedersen: Både fisk og skaldyr er godt for din sundhed, og vi skal helst spise, hvad der svarer til f.eks. en sildemad eller makrelmad dagligt. Fisk og skaldyr indeholder fedtstoffer, vitaminer og mineraler, f.eks. D-vitamin, jod og selen, som kan være svære at få nok af fra andre fødevarer. Især fede fisk er gode kilder til de vigtige omega-3-fedtsyrer og D-vitamin.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu