0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kortlæg dine drikke- og spisevaner

USA har ingen aktuelle planer om et angreb på Iran - trods mistanken om landets atomvåbenprogram. Det erklærede USA's nye udenrigsminister Condoleezza Rice på sit første officielle besøg i Europa.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
AP
Foto: AP

Rice under pressemødet i Storbritannien. - Foto: AP

Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis du drikker 2-3 liter rent, frisk vand om dagen, kan du give dig selv 10 på en skala fra 1-10. Hvis du kun drikker 1 liter frisk vand, kan du give dig selv 5. Hvis du drikker 500 ml vand eller mindre, kan du give dig selv 1 på en skala fra 1-10. Bemærk: Nej, juice, kaffe, te, sodavand og andre drikke tæller ikke her. 0 glas sodavand om dagen giver 10. ½ liter akkumuleret om ugen giver 8. 1 liter akkumuleret om ugen giver 6. ½ liter hver dag giver 3. 1 liter hver dag giver 1. 0-150 mg koffein om dagen giver 10 på en skala fra 1-10. 200-250 mg giver et 8-tal. 250-300 mg giver 6. 300-350 mg giver 5. 350-400 mg giver et 3-tal. 400 mg og derover giver 1. 0-4 genstande om ugen giver et 10-tal på en skala fra 1-10. 5-8 genstande giver et 8-tal. 9-12 genstande giver et 6-tal. 13-14 genstande giver et 4-tal. 15-16 genstande giver et 2-tal. 17 genstande eller mere om ugen giver et 1-tal.

Det meste af den væske, du indtager, bør være rent, frisk vand. Drik ca. 1 ml vand for hver kalorie (kcal), du bruger over en 24-timers periode. De fleste kvinder forbrænder ca. 2.000 kalorier (kcal) om dagen og mænd ca. 2.500. Det betyder, at kvinder, der ikke træner så meget, bør drikke cirka 2 liter hver dag og mere, hvis de træner.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere