Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Styrketræning. Det er vigtigt at styrke sine muskler - især for de ældre.Arkivfoto: Mathias Christensen

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Klarlund: Styrketræning gavner ikke dit løb

En læser på 65 træner op til maraton og vil skfite løb ud med styrketræning.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Jeg prøver at træne mig op til at løbe et maraton. Efter at have fået mulighed for at styrketræne, har jeg tilrettelagt min træning således: styrketræning en gang om ugen og derudover løb 5-8 km per gang. Jeg holder altid en træningsfri dag efter hver gang.

Nu til tvivlen – skal jeg droppe en gang løb og erstatte den med endnu en gang styrketræning, således at jeg styrketræner to gange om ugen og løber en gang, måske en længere distance.

Svar:

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden