Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Uundersøgt. Afjogging anbefales af mange trænere og fremhæves i lærebøger, men der er forbavsende lidt forskning bag.
Foto: MIE BRINKMANN (arkiv)

Uundersøgt. Afjogging anbefales af mange trænere og fremhæves i lærebøger, men der er forbavsende lidt forskning bag.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Klarlund: Udstrækning giver ikke mindre ømme muskler

En læser vil vide, hvad såkaldt afjogging betyder for træningen.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mange løbeprogrammer anbefaler såkaldt afjogging efter intensiv eller meget intensiv træning (altså interval- eller tempotræning). Og de fleste spinningtimer slutter med, at man tager belastningen af cyklen og holder benene i gang i nogle minutter. Baggrunden skulle være, at man fremmer restitutionen, 'fjerner affaldsstoffer' og lignende påståede gevinster.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden