0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Klarlund: Sådan kan du forebygge sidestik

En 16-årig pige mærker hårde sidestik ved løb.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Smerte. Sidestik kan opleves ved fysisk aktivitet. Det vides ikke præcist hvad der dog udløser det.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er en pige på 16 år, der meget gerne vil løbetræne. Desværre får jeg utrolig hurtigt sidestik. Det kommer, selv om jeg ikke føler mig udmattet eller på nogen måde brugt. Jeg bliver nødt til at vente fire-fem timer, fra jeg har spist, til jeg løber, men det er ikke en garanti for, at sidestikkene ikke kommer. Smerterne kommer både i højre og venstre side på skift. Smerterne er slemme, og jeg kan faktisk ikke fortsætte, når de kommer.

Er det normalt? Er der noget, man kan gøre for at mindske sidestik?

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere