0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Klarlund: Gode råd mod hedeture

En læser skriver ind med flere gode råd mod hedeturene.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg (arkiv)
Foto: Thomas Borberg (arkiv)
Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg læste dit udmærkede svar til K.M., der får ødelagt sin nattesøvn på grund af hedeture. Da jeg var i overgangsalderen, blev min nattesøvn også ødelagt, og dagene var derfor tunge at komme igennem. Jeg fik en bedre nattesøvn ved:

1) At sove i løbe-/svedtrøjer: De suger sveden og gør, at huden ikke bliver kold. Jeg vågnede ikke af at svede, men af at mærke den kolde, klamme bomuldstrøje, jeg havde på, og af, at jeg frøs.

2) At skifte rullemadras og dyne ud med temprakon-rullemadras og -dyne. De udemærker sig ved, at den side, der vender mod kroppen, opsuger den varme, man producerer. Huden på kroppen føles køligere og mere behagelig.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere