Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Lars Hansen (arkiv)
Foto: Lars Hansen (arkiv)

Sidesting. Der kan være forskellige årsager til, at man oplever sidesting, når man motionerer.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Klarlunds brevkasse: »Jeg er i god form, men får sidestik«

En læser undrer sig over, hvorfor han er begyndt at få sidesting.

Klarlunds brevkasse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har løbet meget i mange, mange år og er rigtig glad for det. Jeg er 181 cm høj og vejer 67-68 kilo. I 2014 løb jeg i gennemsnit 50 km om ugen, og i 2015 blev det til 40 km om ugen. Jeg bruger typisk 4,5-5 minutter per km, nogle gange mindre. Med et par ugers ’nedtræning’ vil jeg nok kunne løbe 10 km på 40-41 minutter. Overstående kun for at illustrere, at jeg er i rimelig god form.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden