0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Demente glemmer, de har sagt ja til telefonsælgere

Svigtende hukommelse kan koste dyrt, og det er svært at gardere sig imod. Pårørende har et medansvar, mener Ældre Sagen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Rye Sjkoldjensen
Foto: Anders Rye Sjkoldjensen

Dement. 74-årige Tove Nielsen fra Espergærde sagde ja til at abonnere på fem strikkemagasiner over telefonen. Sagen endte med inkasso.

Sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et telefonopkald var vejen til et inkassohelvede for 74-årige Tove Nielsen fra Espergærde. Over telefonen havde hun sagt ja til at abonnere på fem strikkemagasiner. Dagen efter havde hun glemt det.

Tove Nielsen lider af demens. Med en svigtende dømmekraft er hun – ligesom knap 90.000 andre danskere – udsat, når en telefonsælger ringer. Hun lader sig ofte overtale til et nyt tilbud.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere