Thomas Vigild: I det seneste store konsolspil med Lara Croft var hun gjort mere menneskelig, dødelig og sårbar. Det image er dog fejet af bordet i denne udgave kaldet ’Go’, og tilbage er Lara Crofts oprindelige 1996-look, komplet med hestehale, stram top, korte bukser og pistoler på sidelårene. Lara styres nu som et turbaseret strategispil, hvor udfordringer som kløfter, slanger og skarpslebne dødsmaskiner skal overvindes ved lutter snuhed og omtanke – aldrig hurtighed.
Og det virker. Et ryk ad gangen flytter man Lara rundt i udforskningen af stereotypiske ruiner i en stærkt minimalistisk jungleverden og nyder, hvordan spillets stramme dogmer skaber et fokuseret, frisk og stilrent spil fra start til slut. Spillet er dog ikke særlig langt, prisen taget i betragtning, men udfordringerne inviterer til fælles gådeløsning i sofaen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her