0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Legetøjstest: Politiken har leget sig gennem julens gave-hit

Indendørssand, lego og amerikansk protest mod Barbie er blandt årets populære legetøj.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Sjovt forsøg. Thomas Vigild og hans datter leger sig igennem en stribe af årets nyheder. Hans søn deltog også i afprøvningen. Foto: Melissa Kühn Hjerrild

Test
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Test
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det mest populære legetøj 2015 handler om licenser, digital leg eller lego. Sådan kan man opsummere status på legetøjsmarkedet anno 2015, der er stærkt præget af tre filmuniverser:

»Vi ser igen i år en stor udvikling på filmlicenser som ’Minions’, ’Frost’ og ’Star Wars’, hvor der er udviklet flere interaktive produkter, f.eks. en Darth Vader, der indeholder originale lydklip fra filmen, og hvor man f.eks. kan interagere med Darth Vaders lyssværd«, siger Martin Wendrich, category manager hos Top-Toy, der er Nordens største distributør af legetøj til butikker som BR Legetøj og Toys’R’Us.

Dog er ’Star Wars’ årets klart største univers inden for legetøj, der i øjeblikket får på alle marketingpumper op til filmpremieren:

LÆS ARTIKEL

»Det er en trend, som både børn og specielt fædre elsker, for her er muligheden for at opnå et fællesskab om et fiktionsunivers, som der selvfølgelig er generationsforskelle i indgangen til, men en fælles kærlighed omkring«, siger Thomas Berger, redaktør på webmagasinet Skalvilege.nu. Ifølge ham handler årets legetøjshits dog ikke kun om stjernekrige, men også om kreativitet:

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter