Det mest populære legetøj 2015 handler om licenser, digital leg eller lego. Sådan kan man opsummere status på legetøjsmarkedet anno 2015, der er stærkt præget af tre filmuniverser:
»Vi ser igen i år en stor udvikling på filmlicenser som ’Minions’, ’Frost’ og ’Star Wars’, hvor der er udviklet flere interaktive produkter, f.eks. en Darth Vader, der indeholder originale lydklip fra filmen, og hvor man f.eks. kan interagere med Darth Vaders lyssværd«, siger Martin Wendrich, category manager hos Top-Toy, der er Nordens største distributør af legetøj til butikker som BR Legetøj og Toys’R’Us.
Dog er ’Star Wars’ årets klart største univers inden for legetøj, der i øjeblikket får på alle marketingpumper op til filmpremieren:
LÆS ARTIKEL
»Det er en trend, som både børn og specielt fædre elsker, for her er muligheden for at opnå et fællesskab om et fiktionsunivers, som der selvfølgelig er generationsforskelle i indgangen til, men en fælles kærlighed omkring«, siger Thomas Berger, redaktør på webmagasinet Skalvilege.nu. Ifølge ham handler årets legetøjshits dog ikke kun om stjernekrige, men også om kreativitet:
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her