0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Maj 2015

Supercykelstier og bustrafik

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN (arkiv)
Foto: FINN FRANDSEN (arkiv)
100procent
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
100procent
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Regeringen, DF, SF og Enhedslisten afsætter 253 millioner kroner til nye supercykelstier og cykelparkering, bedre offentlig trafik i yderområderne og bedre busfremkommelighed. Den kvarte milliard vil blive givet specifikt til en række kommuner.

»Der er enormt stort potentiale for at få endnu flere danskere til at cykle. Det er både sundt, miljørigtigt og aflaster trængslen på vejene. Vi har i de seneste år gentagne gange set, hvordan supercykelstier er med til at få folk op på cyklerne, og derfor er det vigtigt, at vi på den måde fortsat gør det lettere at pendle eller komme til den kollektive trafik på cykel«, siger transportminister Magnus Heunicke (S).

Læs i aftalen ’Cykler, busfremkommelighed og kollektiv trafik i yderområder’, hvilke kommuner pengene bliver fordelt imellem.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce