0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Professor: Reklamer i skolen er en glidebane

Børn bliver rigeligt eksponeret for reklamer i forvejen, siger en professor, efter at blandt andre undervisningsministeren har åbnet op for private sponsorater i folkeskolen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JACOB EHRBAHN
Foto: JACOB EHRBAHN

Når børn er i skole, bør de få en pause for reklamer, mener professor i børn og medier Birgitte Tufte fra Copenhagen Business School.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selv om folkeskolen kan have stærkt brug for pengene, bør den holde sig væk fra at sige ja til private sponsorater og reklamer.

Det siger professor i børn, medier og forbrug ved Copenhagen Business School Birgitte Tufte.

Få Politiken leveret alle julehelligdagene

Få Politiken leveret hver søndag i en måned + alle julehelligdagene. Du får 8 aviser for 99 kr.

Kom i gang med det samme

Annonce

Annonce

  • Mest læste