Statsministeriets stort anlagte kampagne for en ny tronfølgelov risikerer at få folk til at stemme nej i protest mod kampagnens budskab om ligestilling i kongehuset.
Det vurderer direktør Frederik Preisler fra reklamebureauet 'Mensch'.
»Et hvilket som helst tænkende menneske bliver nødt til at stemme nej efter den her kampagne«, siger Frederik Preisler til politiken.dk.
»Kampagnen taler ned til befolkningen, fordi den siger, at vi lige skal fikse en ligestilling i kongehuset. Men det må jo få enhver til at spørge sig selv, om Statsministeriet skal bruge mange penge på at skabe ligestilling i den mindste og mest eksotiske ghetto, vi overhovedet har i hele kongeriget«, siger Frederik Preisler.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind