Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Arkivfoto
Foto: Jacob Ehrbahn

Arkivfoto

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Skoler deler svage og stærke elever

Flere folkeskoler gør op med tidligere tiders frygt for at dele eleverne i A- og B-hold.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Stadig flere folkeskoler indfører omfattende forsøg, hvor de deler eleverne på de ældste klassetrin i hold. Frygten for elever delt i A- og B-hold synes at være på retur.

»Bekymringen for at ende i den gammeldags niveaudeling er forældet«, siger undervisningsminister Bertel Haarder (V), som bekræfter, at flere skoler bruger holddeling i dag end for nogle år siden.

»Og det er mit indtryk, at eleverne gerne vil have holddannelse. Så føler de, at de bliver undervist på det niveau, der passer den enkelte bedst«, siger han.

Potentiale der ikke udnyttes
Frans Ørsted Andersen, adjunkt ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, oplever også, at skolerne i dag bruger holddeling mere.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden