0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kurdisk tv-station anmeldt for PKK-forbindelse

Tyrkiet påstår, at kurdisk tv-station i København får penge af PKK.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Københavns Politi skal til at undersøge, om en kurdisk tv-station finansieres af penge fra PKK, som står på EUs terrorliste, oplyser Radioavisen søndag.

Det drejer sig om ROJ TV, som fra H.C. Andersens Boulevard i København sender nyheder, underholdning, film samt børne- og debatprogrammer til kurdere i Danmark.

Kritik af Danmark
Under et besøg i Stockholm i weekenden rettede Tyrkiets justitsminister en skarp kritik af Danmark for ikke at have forbudt stationen. ROJ TV har tidligere afvist enhver forbindelse med PKK.

»Jeg kan godt bekræfte, at vi har fået en anmeldelse«, siger politiadvokat Michael Jørgensen til Ritzau. Ingen er blevet sigtet.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce