0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vodkashots-opskrift på flødekartonen vækker harme

På cirka hver sjette kvart-liter karton med piskefløde opfordrer Arla lige nu til at tilsætte otte spiseskefulde vodka. Alkoholpolitisk Landsråd stærkt utilfredse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Winther Mads
Foto: Winther Mads

Fløde kan bruge til jordbær, men Arla opfordrer også til at der blandes vodka i fløden. - Foto: Mads Winther

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Normalt kan man læse om hvor mælken kommer fra, eller måske få en god idé til en kage eller en milkshake, der inkluderer mælkeprodukter.

Men nu har Arla Foods, som er dominerende på det danske mælkemarked kommet op med en af de mere kontroversielle opskrifter til sommerheden.

På cirka hver sjette kvart-liter karton med piskefløde opfordres man lige nu til at tilsætte otte spiseskefulde vodka.

Mejeriselskabet har nemlig valgt at bruge den ene side af kartonen til bringe en opskrift på vodkashots, skriver B.T.

Hos Alkoholpolitisk Landsråd er man stærkt utilfreds med, at Arla bringer alkohol op på flødekartonerne, som i disse dage mest har sin plads ved siden af en skål med jordbær, som også børnene er meget glade for.

»Det er da en urimelig og unødvendig sammenblanding af et næringsprodukt og alkohol. Jeg er overrasket over, at vi nu er kommet dertil, hvor vi synes, det er legitimt at skulle promovere sit næringsprodukt i en alkoholsammenhæng. Jeg synes ikke, det er et særligt smart træk,« siger landsformand Johan Damgaard Jensen til avisen.

Hos Arla Foods mener man ikke, at man har slingret ved at bringe vodkaopskrifterne som led i en ny kampagne, hvor man giver kunderne forskellige opskrifter fra Karolines Køkken. Pressechefen mener ikke, at vodkaopskrifterne kommer for meget i børnehøjde, når de står på piskefløden.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce