0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Togkaos vil lamme hovedstaden

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tre kaotiske måneder venter forude for kunderne på Kystbanen til og fra hovedbanen. Om en måned går et større sporarbejde i gang mellem Københavns Hovedbanegård og Østerport Station, og det betyder, at kun et enkelt spor vil være åbent i tunnelen mellem landets travleste stationer, skriver Berlingske Tidende.

DSB er ved at udarbejde en nødkøreplan og en storstilet informationskampagne for de tusindvis af passagerer i hovedstadsområdet, der bliver berørt.

Mange tog kommer til at holde i kø foran Hovedbanegården, forudser DSB.

Som en enkeltsporet motorvej
»Det bliver et helvede. Jeg er nødt til at sige det ærligt. Det svarer til, at alle motorveje til og fra København blev enkeltsporet. Jeg er især bange for, at vores kunder på Kystbanen vil sige: Hvad er nu det her for noget, når myldretidstogene kun kører til Østerport,« siger DSBs passagertogsdirektør Bjørn Wahlsten til Berlingske Søndag.

Bort set fra tre øresundstog i timen er alle regional- og intercitytog på strækningen aflyst i perioden.

Og i flere weekender kommer ingen tog længere end til Østerport på kystbaneforbindelsen.

Formål: At lette presset på Kbh. H
For passagerer, der insisterer på at benytte strækningen, bliver der rigelig tid til at glæde sig over formålet med sporarbejdet:

At sørge for at strækningen i fremtiden kan bære flere tog i timen end i dag.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Annonce