Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

88-årige Ruth fik natmad fra Post Danmark

Post Danmark havde store problemer, da de i dag overtog madleveringen til Københanvs ældre.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her til aften ventede 88-årige Ruth Scharf forgæves på sin mad fra Københavns Kommune.

Den skulle komme med Post Danmark, der netop i dag har overtaget madudleveringen til mere end 2.000 ældre og svækkede borgere i Københavns Kommune.

Men der kom ingen mad til Strandboulevarden på Østerbro klokken 17, hvor det var planen, at den skulle havne på bordet hos Ruth Scharf.

Det fortæller sønnen til den 88-årige pensionist.

»Min bror måtte køre ud til hende for at lave noget mad«, siger Preben Brünner, der selv bor i Søborg, og tilføjer:

»Leveringen af mad har kørt i helt upåklageligt i årevis. Vi kan ikke have, at de gamle nu skal gå ned på postkontoret for at hente deres mad«.

»...mad til tiden hver dag året rundt« Post Danmark har ellers varslet »service af høj kvalitet« forud for dagens debut.

I går lød det sådan her fra Lars Udsen, der er chef for Facility Service i Post Danmark.

»Vi er stolte af at have vundet Københavns Kommunes udbud, og vi glæder os til vise, at vi er den rigtige leverandør, der kan sikre, at københavnerne får deres mad til tiden hver dag året rundt«.

Han fortsatte:

»Vores biler er blevet indrettet, så vi kan leve op til København Kommunes høje krav til levering af kold og varm mad, og vores chauffører har i de sidste par uger været under uddannelse, så vi fra dag ét kan levere en service af høj kvalitet til borgerne«, sagde han til Berlingske.dk.

Post Danmark undskylder
Lars Udsen kan godt forstå, hvis gårsdagens udtalelser klinger lidt hule i hovedet på 88-årige Ruth Scharf. Hun fik først sin mad her til aften klokken 19.45 - knap tre timer senere end planlagt.

»Jeg skal være den første til at beklage dybt. Der er ikke plads til fejl«, siger Lars Udsen.

Han oplyser, at Post Danmark har haft indkøringsvanskeligheder.

»Vi har lært meget på godt og ondt i dag. Der har været problemer med at pakke maden, og nu retter vi op på problemet, så vi er fortrøstningsfulde i forhold til dagen i morgen«, forklarer chefen hos Post Danmark.

Evaluerer i morgen

I morgen evaluerer han den første dag med Københavns Kommune, og først da vil han kunne sige hvor mange ældre, eventuelt har været ramt af problemerne.

Borgere kan ringe til det centrale køkken eller omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune, hvis de ikke har fået deres mad eller på anden måde er utilfreds med leveringen.

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden