0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Læger: Vi står uden patientoplysninger fra akutopkald

Praktiserende læger har ikke fået oplysninger om patienters akutopkald til 1813. Region H. ændrer nu praksis.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PETER HOVE OLESEN (arkiv)
Foto: PETER HOVE OLESEN (arkiv)

Ventetid. Den nye akutordning 1813 gav store problemer med ventetid, da den gik i luften 1. januar.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Har du ringet til akuttelefonen på 1813 i hovedstadsområdet, er det ikke sikkert, at oplysningerne fra dit opkald er nået frem til din egen praktiserende læge.

Det påpeger Birgitte Alling Møller, der selv er praktiserende læge og formand for de Praktiserende Lægers Organisation (PLO) i Region Hovedstaden.

»Det er af stor betydning for de praktiserende læger, at vi ved, hvad der er sket med vores patienter i den del af døgnet, hvor vi ikke selv er på arbejde«, siger hun til Ritzau.

Men efter at den nye akutordning trådte i kraft ved årsskiftet i Region Hovedstaden, har de praktiserende læger kun modtaget tre tilbagemeldinger i alt siden 1. januar.

ritzau

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce