0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Statsrevisor er parat til at se 1813 efter i sømmene

Hovedstadens akuttelefon 1813 har for lange ventetider og er for dyr, mener formand for statsrevisorerne.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Urimeligt lange ventetider for patienterne og for dyrt for skatteyderne.

Sådan vurderer Peder Larsen (SF), formand for statsrevisorerne, den nye akuttelefon 1813 i hovedstadsområdet, som gik i luften ved årsskiftet og i sin korte levetid har været præget af store problemer, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten lørdag.

»Med det forløb, der har været indtil nu, vil det være berettiget at bede Rigsrevisionen om at se på sagen. I øjeblikket er der patienter, som er udsat for nogle urimelige responstider«, siger Peder Larsen til avisen.

Også samfundsøkonomisk kan der være noget at komme efter, fordi Region Hovedstaden skal ansætte mere personale end budgetteret med for at få ventetiderne bragt ned, vurderer formanden.

»Det er ikke så heldigt, at det bliver dyrere end oprindeligt beregnet«, siger Peder Larsen.

ritzau

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce