0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Cyklisterne giver bilisterne baghjul

I København kører stadig flere på cykel til job – færre i bil. Fantastisk udvikling, mener borgmester, som vil begrænse biltrafikken endnu mere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

trængsel. Der er (næsten) ingen grænser for, hvor meget teknik- og miljøborgmester Morten Kabell vil begrænse bilismen til fordel for cyklisme.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Morten Kabell, Københavns teknik- og miljøborgmester, har solgt embedsbilen og cykler nu på en sort eldreven Panther.

Det gør ham til en del af den trend, som i øjeblikket står på i København, og som slår ud i pendlerstatistikken.

Ifølge en ny opgørelse fra Københavns Kommune baseret på tal fra Transportvaneundersøgelsen på DTU foregik 41 procent af den københavnske pendlertrafik i 2013 på cykel.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter