0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danske Spil er landets største annoncør

Iagttagere kritiserer, at statsejede Danske Spil for tredje år i træk er den virksomhed, der fylder klart mest på annonce-markedet i Danmark.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Markedsføring. »Det er problematisk, at de er så aggressive i markedsføringen, for logisk set er det ikke statens opgave at få danskerne til at spille«, supplerer Per Nikolaj Bukh, økonomiprofessor ved Aalborg Universitet med speciale i offentlige virksomheder.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For tredje år i træk er det statslige spilleselskab, Danske Spil, suverænt den virksomhed, der reklamerer mest i Danmark.

Det viser helt nye tal fra TNS Gallup. Opgjort i listepriser – altså før rabatter – annoncerede Danske Spil i 2014 til en værdi af godt 316,5 millioner kroner. Nummer to ligger på 238 millioner, mens det næststørste spilleselskab, statsejede Klasselotteriet, er nede på 53 millioner.

Det vækker kritik, at Danske Spil reklamerer så massivt for bl.a. Oddset og Lotto.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce