0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jagten på bycyklens brugere: God ide - men det ser besværligt ud

Københavnere og pendlere foretrækker andre transportmidler end nye hightech-bycykler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Her kan det ses, at de mange bycykler Københavns Kommune har investeret i, står fuldstændig urørte. Kilde: politiken.tv / Foto: Lasse Kofod, klip: Mikkel Stoumann Fosgrau

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ved indgangen til Københavns Hovedbanegård skinner 18 af de 426 bycykler, som Københavns Kommune samlet set har bragt til byen i et samarbejde med DSB og Frederiksberg Kommune. De er hvide, næsten nylakerede og alle udstyret med både elektrisk motor og en tablet som styresystem. Kort og godt, de er hightech.

Men trods det prangende ydre er cyklerne knap så eftertragtede denne morgen. De pendlere, som efter planen skulle hoppe direkte ud af toget og op på sadlen, iler tilsyneladende lige forbi. Enkelte kaster et par forvirrede morgenblikke hen ad rækken af el-bycykler, men sænker ikke farten.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Annonce