0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Københavnerne ignorerer tohjulet millionprojekt

Prestigeprojekt i hovedstaden er ramt af betalingsstandsning hos leverandør og manglende interesse for at bruge nye el-bycykler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Her kan det ses, at de mange bycykler Københavns Kommune har investeret i, står fuldstændig urørte. Kilde: politiken.tv / Foto: Lasse Kofod, klip: Mikkel Stoumann Fosgrau

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Under pomp og pragt blev Københavns nye el-bycykler lanceret sidste forår. Efter syv års politisk tovtrækkeri kunne de første 250 af de nye bycykler, som skulle afløse hovedstadens gamle bycykel med tilnavnet ’havelågen’, endelig rulle ud på gaderne.

Men siden er projektet gået i stå.

Lige nu skulle der efter planen være 1.860 nye el-bycykler på vej i København. Der er kun 426. Og lige nu skulle man være godt på vej mod 105 ladestationer, altså de steder, brugerne kan hente og aflevere el-bycyklerne. Men der er kun 27. Det skyldes især, at den tyske leverandør, som skulle have leveret cykler til firmaet GoBike og Danmark, gik i betalingsstandsning i efteråret.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce