0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Politiken tog med bus fra Ishøj til Lyngby - 1 minut hurtigere end med letbanen

4 milliarder koster den nye letbane i København. Men er der brug for det, når man kan tage en bus?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Hjort
Foto: Anders Hjort

Danmark. Turen fra Ishøj til Lundtofte ved Lyngby tog 54 minutter. En fredag formiddag, hvor det ikke var myldretid.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ishøj Bycenter. Klokken er 10.44, og der er kogende varmt på asfalten ved holdepladsen for bus 30E.

»Vi kører om et minut«, siger chaufføren Abide. Hun kigger venligt ud fra sit sæde og lader de sidste passagerer komme ombord.

Vi skal se, hvor lang tid det egentlig tager at køre fra Ishøj til Lundtofte ved Lyngby. Det er på denne strækning, at en 28 kilometer lang letbane i fremtiden skal fragte folk fra syd for København til nord for København. Forbi 29 stationer, der løber gennem 11 kommuner.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce