0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Politikere: Trængslen på cykelstierne løses ikke ved at begrænse bilerne i byen

Københavns politikere forstår cyklisternes trængselsproblemer. Men løsningen er ikke at tage plads fra bilerne, siger flere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARTIN LEHMANN
Foto: MARTIN LEHMANN

TRAFIKVALG. Københavns borgerrepræsentanter skal afgøre, om byen skal satse mere på moderne cykeltrafik eller om byen skal holde fast i det nuværende niveau for biltrafikken.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er fint, at så mange cykler i København. Men bredere cykelstier er ikke løsningen på trængslen i den tohjulede trafik.

Flere partier i Københavns Borgerrepræsentation afviser generelt at tage plads fra biltrafikken for at give den til cyklisterne. Den Cykelredegørelse, kommunen har fremlagt, åbner for netop dén mulighed i indsatsen for at komme trængslen på tættrafikerede cykelstier til livs. Planen støttes af teknik- og miljøborgmester Morten Kabell (EL).

Han forudser, at byen bliver nødt til at prioritere trafikken anderledes, så det store flertal, der cykler, får bedre forhold.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu