0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Elektronik: 2 af 3 gymnasieelever bliver forstyrret af mobil og computer

Unge bliver ikke automatisk klogere af smart-board og computer i klassen. Mange ville gerne have mere ro. Og måske bliver evnen til fordybelse fremtidens vigtigste råstof.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nanna Navntoft
Foto: Nanna Navntoft

Selv de digitale indfødte har svært ved at koncentrere sig, når mobil og computer konkurrerer med undervisningen.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Uddannelsessteder opruster med smart-boards og iPads. Alt ligger på intranet. Og Google klarer resten. Men den strømlinede overflade og de uendelige muligheder i hverdagen har en alvorlig bagside, mener Camilla Mehlsen, forfatter til ny bog om teknologi i undervisningen.

»Mange unge er faktisk trætte af at være på 24/7, og de efterspørger muligheden for at slukke helt for elektronikken i hverdagen. Vi skal selvfølgelig ikke gøre det med tvang, men vi skal overveje, om vi skal skærme – eller ikke skærme. Det er spørgsmålet«, siger Camilla Mehlsen.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.