0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

»Vi er blevet klogere på, hvilke bekymringer tyskerne har«

De to topchefer i Femern A/S er overbevist om, at de kan komme i gang med at bygge i 2020 efter at have svaret på 12.600 tyske klager.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nanna Navntoft
Foto: Nanna Navntoft

For direktør Claus F. Baunkjær fra Femern A/S handler de næste år mere om jura end om ingeniørkunst. Det er nemlig juridiske spidsfindigheder, som afgør om, der skal bygges en tunnel mellem Rødby og Puttgarten.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I det danske selskab Femern A/S drager direktør Claus F. Baunkjær og projektdirektør Claus Dynesen et lettelsens suk.

Nu er det lykkedes at besvare 12.600 klager fra tyske borgere og miljøorganisationer over tunnelen og sende de godt 14.000 sider – de tyske myndigheder skal have hvert eneste ord på papir og på tysk – til delstatsregeringen i Kiel. Så der er en afslappet stemning med kaffe og rundstykker på bordet, da Politiken møder op for at gøre status over et af danmarkshistoriens største byggeprojekter.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu