0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skolens pædagoger har et »enormt potentiale«, som ikke er forløst endnu

Bupl og regeringen vil med et fælles udviklingsprojekt vise vejen til bedre samarbejde mellem lærere og pædagoger i skolen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Louise Herrche Serup
Foto: Louise Herrche Serup

Stemningen er god mellem undervisningsminister Merete Riisager (th.) og Bupl-formand Elisa Bergmann, der nu går sammen om nyt projekt.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var flotte ord og høje forventninger, som pædagogerne fik med, da de for tre år siden flyttede ind i folkeskolen. Nu skulle de slippes løs i de klasselokaler, der indtil skolereformen havde været lærernes domæne. De to faggrupper skulle arbejde tæt sammen og skabe verdens bedste skole. Intet mindre.

I dag er alle klogere. Samarbejdet blev ikke den succes, politikerne bag reformen havde forestillet sig. Senest kunne denne avis kort før sommerferien fortælle, at 8 ud af 10 lærere bruger et kvarter eller mindre om ugen på forberedelse og evaluering sammen med pædagogerne – og at næsten halvdelen aldrig bruger tid på fælles forberedelse.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce