0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

10 års politisk slingrekurs har bremset danske elbiler

På verdensplan sælges der rekordmange elbiler, men i Danmark går det den stik modsatte vej. Nu skal en ny aftale til efteråret give priserne et hak nedad, og særligt seks tiltag drøftes i regeringstoppen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

De første tre måneder af 2016 blev der solgt sølle 126 elbiler i Danmark.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er noget paradoksalt over Danmarks grønne omstilling.

For mens ministre i årevis er gået forrest med den grønne fane hævet højt på internationale scener, har 10 års kamp for flere elbiler efterladt Danmark bagud på point.

På Christiansborg kritiseres skiftende regeringer for at føre ’stop and go’-politik, hvor man først stimulerer salget af elbiler for derefter at stække det igen. Først den ene vej, og så den anden vej, foranlediges man til at nynne.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts