0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ministeren: »Det kan ikke nytte noget, at hver gang samfundet står med et problem, så skal det laves til et fag i skolen«

Regeringens Stresspanel foreslår, at sætte livsmestring på skoleskemaet. Undervisningsminister mener i stedet, at klare rammer og forventninger er den bedste vej til at dæmme op for præstationskulturen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Joachim Ladefoged
Foto: Joachim Ladefoged

Merete Riisager fremhæver, at det altid har været en del af skolens formål at opdrage.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er ikke i orden, at danske unge bliver stressede over retoucherede billeder på de sociale medier eller føler sig pressede til at skulle præstere til et 12 -tal.

Derfor foreslår regeringens Stresspanel, at sætte ’livsmestring’ på skoleskemaet i både grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Det skal give de unge værktøjer til at håndtere livets op - og nedture.

Men Undervisningsminister Merete Riisager (LA) mener ikke, det er den rigtige fremgangsmåde.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden