0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Finansanalytiker om lufthavns sikkerhedsbrist: Hvis det her var sket hos et flyselskab, var kunderne flygtet skrigende væk

At Københavns Lufthavn ikke lukkede, da der var en kritisk risiko ved ødelagte banelys, der kunne ende på startbanerne, går ud over lufthavnens ry og rygte, vurderer Jacob Pedersen fra Sydbank.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

En foreløbig redegørelse om ødelagte banelys på startbanerne sår tvivl om Københavns Lufthavns sikkerhedshåndtering.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Havde Københavns Lufthavn skullet lukke ned efter fundet af ødelagte banelamper på start- og landingsbanerne, havde det nok kostet lufthavnen 9-12 millioner kroner om dagen.

»Som jeg ser det, er det ikke make or break i forhold til lufthavnen«, finder aktieanalysechef Jacob Pedersen fra Sydbank, der blandt andet følger udviklingen i luftfartsindustrien.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement