0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Formand for Sundhedsudvalg om 75 min. ventetid hos 1813: Skal ikke blive en juleklassiker

Utilfreds Christoffer Buster Reinhardt (K) vil have en drøftelse med ledelsen af Akuttelefonen 1813 om gårsdagens ventetider.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Akuttelefonen 1813 visiterer blandt andet patienter til Akutmodtagelsen på Herlev Hospital.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mange borgere i Region Hovedstaden måtte 1. juledag væbne sig med tålmodighed, da de forsøgte at komme igennem til Akuttelefonen 1813.

Hele 75 minutter var den længste ventetid. Det er langt fra målsætningen om, at 90 procent af opkaldene skal tages inden for tre minutter og 100 procent inden for 10 minutter.

Ifølge Marie Baastrup, der er enhedschef ved Akuttelefonen 1813, skyldes den lange ventetid mange opkald - og at der ikke var sat nok mandskab ind. På et tidspunkt ringede 250 personer samtidig.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts