0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kunder på Storebæltsbroen kan have betalt forkerte priser

Sund & Bælt opfordrer kunder til at henvende sig, hvis de har betalt for meget for at passere broen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anthon Unger
Foto: Anthon Unger

Arkivfoto.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Flere kunder kan have betalt en forkert pris for at passere Storebæltsbroen.

Det oplyser selskabet Sund & Bælt, der driver aktiviteten på Storebæltsbroen, til Fyens Stiftstidende.

Problemet ligger i, at betalingsanlægget, hvor kunder kan betale med Brobizz eller nummerplade, nogle gange har taget fejl af størrelsen på de passerende biler.

Ifølge Palle Nygaard, driftsleder for betalingsanlægget, er det en udskiftning af motoren i anlægget, som har gjort, at nogle kunder er blevet opkrævet en forkert takst.

»Vi startede i september og blev færdige tæt på en uge før jul, hvor hele motoren i betalingsanlægget var blevet udskiftet«.

»Så er der selvfølgelig nogle børnesygdomme, og en af dem er, at vi nogle gange klassificerer knap så godt, som vi har været vant til«, siger han til Fyens Stiftstidende.

Palle Nygaard kan ikke sige præcist, hvor mange gange anlægget kan have opkrævet en forkert takst.

»Vi taler om promiller. Jeg har ikke noget præcist tal, men et par promille ud af 35.000 hver dag bliver jo til nogle stykker«.

»Vi hører selvfølgelig om dem, der har betalt for meget. Vi hører desværre ikke om dem, der er opkrævet for lidt, hvilket i teorien også kan ske«, siger han til avisen.

En af dem, som har oplevet at skulle betale for meget, er Jannie Mann. Hun kørte over broen fire gange i december og oplevede at have betalt for meget hver gang.

372 kroner for meget

Samlet betalte hun 372 kroner for meget, som hun siden har fået refunderet af Sund & Bælt.

Hos Sund & Bælt arbejder man fortsat med at justere betalingsanlægget.

Ifølge Palle Nygaard er det en særlig type biler, som volder anlægget problemer.

»Det er på de små biler, hvor vi godt kan justere bedre, og det har vi en tæt dialog med vores nye leverandører om«, siger han til avisen.

Palle Nygaard håber, at Sund & Bælt i løbet af første kvartal vil få rettet langt de fleste af de børnesygdomme, som har skabt problemer for anlægget.

Ritzau

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce