0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tog mod København bliver ramt af sporarbejde og lange rejsetider i otte måneder. Det kan jage passagerer over i bilerne

Besværlige skift og længere rejsetid bliver hverdag for togrejsende i otte måneder, mens der er sporarbejde på vigtige strækninger ind mod København.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Pendlere fra Sydsjælland og øerne går en hård tid i møde, når der gennemføres et otte måneder langt sporarbejde. De er utilfredse med tilrettelæggelsen og går nu til Folketingets transportudvalg for at klage deres nød.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den 28. marts bliver alt anderledes på Sydbanens tog fra København til Nykøbing Falster.

I otte måneder skal der arbejdes med sporene. Imens skal pendlerne bokse med ændrede forbindelser, flere skift og en rejsetid, der ifølge DSB bliver op mod 20 minutter længere. Det er der ikke mange af de faste kunder, der tror på. De venter, at deres samlede rejsetid bliver betydeligt længere end DSB forudsiger.

Til gengæld bliver rejsen mere træls. Der kommer togbusser mellem Næstved og Ringsted. Eller et bumletog frem mod Køge, hvor de så skal med S-toget ind mod København. Togene kunne måske være kørt om ad Roskilde, men der er installeret nye signaler på strækningen – og dermed er der ikke tog eller mandskab nok til at tage den hurtigere linje ind til arbejdspladserne i hovedstaden.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts