0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

For Enhedslisten var kun en times rejsetid mellem store byer en hjørnesten. Nu er timemodellen sat på pause

Timemodellen, som er en del af aftalen om togfonden, er sat på pause, bekræfter transportministeren. For Enhedslisten er timemodellen en »hjørnesten«, og partiet kræver svar på, hvornår den bliver til virkelighed. Til gengæld lægger regeringen op til at investere 40 milliarder på nye forbedringer af jernbanen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emil Agerskov
Foto: Emil Agerskov
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Gå ikke over sporet, der kommer tog – til gengæld kommer der ingen timemodel, så langt øjet rækker.

Med regeringens udspil til udbygning af vej- og jernbanenettet for mere end 100 milliarder kroner frem mod 2035 står det klart, at togrejsende må kigge langt efter den såkaldte timemodel, som skulle sikre en times rejsetid mellem København og Odense, Odense og Aarhus, Odense og Esbjerg samt Aarhus og Aalborg

Det bekræfter transportminister Benny Engelbrecht (S) over for DR fredag morgen og begrunder det med et vedligeholdelsesefterslæb på jernbanenettet på over 12 milliarder kroner.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce