0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Konkurrent: Arla-sejr er et nederlag for de klimabevidste forbrugere

Fødevarestyrelsen blåstempler kampagne, som kalder mælk CO2-neutralt, fordi Arla støtter skovprojekter i udlandet. Et nederlag for de grønne forbrugere, siger margarinelobby.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ivan Boll
Foto: Ivan Boll

Kojubel første dag på græs på en Arla-gård. Andelsmejeriet har nu også fået grund til at juble over en afgørelse fra Fødevarestyrelsen om en kampagne for CO2-neutral mælk - kompenseret med klimakreditter.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Arla må gerne kalde sine økologiske produkter mælk, smør og yoghurt ’CO2-neutral – kompenseret med klimakreditter’, fordi selskabet investerer i skovbevaringsprojekter i udlandet. Det slår Fødevarestyrelsen fast i en afgørelse, som kritikere omtaler som et nederlag for klimabevidste forbrugere.

Kampagnen blev igangsat i november som led i Arlas indsats for at nedbringe sit udslip af drivhusgas i sin produktion. CO2-kampagnen var en reklamemæssig prøvekanin for Arla, som kort fortalt lovede, at skovprojekter i Østafrika, Brasilien og Indonesien ville binde lige så meget CO2, som det har kostet at fremstille mejeriprodukterne.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement