0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

»Pink washing deluxe«: Arrangør annullerer sponsorat med fødevaregigant få dage før hovedstadens megaevent

Efter en bølge af kritik og forargelse har eventorganisationen ’Copenhagen 2021’ opsagt samarbejdet med Nestlé blot få timer efter annonceringen af nyt sponsorat.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Rasmus Flindt Pedersen
Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Copenhagen Pride 2019 samlede ca. 40.000 mennesker.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forrige torsdag lagde arrangøren bag megaeventen ’Copenhagen 2021 WorldPride & EuroGames’ en nyhed op på sin hjemmeside, som nu er blevet slettet igen: ’Nestlé slutter sig til Copenhagen 2021 som sponsor’.

Organisationen, ejet af Copenhagen Pride og Pan Idræt, arrangerer den store begivenhed, der gennem 11 dage fra 12. august under regnbueflaget vil samle titusindvis af mennesker til sport, fest, kultur- og debatarrangementer om LGBT+- og -menneskerettigheder i hovedstaden.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu