0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mærsk er klar til at stoppe salg af udtjente skibe

Efter afsløring af, at et tidligere Mærsk-skib skrottes i Bangladesh, vil Mærsk selv tage ansvar for sine skibes sidste rejse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Kilde: Politiken.tv / Heidi Skibsted og John Hansen

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Affæren med olieskibet ’North Sea Producer’, som efter 32 års tjeneste for Mærsk bliver hugget op under kritisable forhold i Bangladesh, får det danske rederi til at lægge kursen om: Mærsk vil ikke længere sælge udtjente skibe til andre.

Hvis der ikke er økonomi i at sejle videre med skibet, vil Mærsk selv tage ansvaret for at få det skrottet. Og sikre, at det sker efter Mærsks egne regler for, hvordan skibe kan ophugges forsvarligt. Det fremgår af et dokument, som Mærsk har fremlagt for Politiken.

Mærsks regler om ophugning af skibe er en 37 sider lang tryksag, som tager højde for arbejdernes sikkerhed, miljøet og risikoen for korruption.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce