Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Folkelig demonstration i Fredensgade mod Søringsprojektet i 1971.
Søringen var en planlagt seks-sporet motorvejsforbindelse igennem indre København. Blandt projektets tilhængere var overborgmester Urban Hansen, men det vakte stor modstand hos mange københavnske borgere. En del forberedelser til projektet blev gennemført; bl.a. blev ejendommene ved Fredensbro eksproprieret og revet ned. Trafikminister Jens Kampmann satte i 1973 en stopper for projektet.
Foto: Erik Petersen

Folkelig demonstration i Fredensgade mod Søringsprojektet i 1971. Søringen var en planlagt seks-sporet motorvejsforbindelse igennem indre København. Blandt projektets tilhængere var overborgmester Urban Hansen, men det vakte stor modstand hos mange københavnske borgere. En del forberedelser til projektet blev gennemført; bl.a. blev ejendommene ved Fredensbro eksproprieret og revet ned. Trafikminister Jens Kampmann satte i 1973 en stopper for projektet.

København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Motorvej på stylter gennem København lagde gift for mere af samme slags

Bispeengbuen var tænkt som led i et stort motorvejssystem gennem København. Daværende overborgmester Urban Hansen (S) var fortaler for ideen, men blev stoppet af partifæller på borgen.

København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var en sorgens dag for de lokale beboere, da Bispeengbuen blev indviet på en halvskyet og ikke alt for varm dag i sensommeren for snart 50 år siden.

4 DAGE TILBAGE: Tilbud slutter søndag

Få 100 dage med fuld adgang for kun 299 kr.

Bliv abonnent

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden