0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Alle vil fjerne Bispeengbuen. Men regeringens anlægsloft kan stå i vejen

Frederiksbergpolitiker er bekymret for, om anlægsloftet kommer til at hindre nedrivningen af Bispeengbuen og i stedet lede biltrafikken ad en nedgravet tunnel.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PR/Dan Møller
Foto: PR/Dan Møller
København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På grænsen mellem Frederiksberg og København fører en gammel højbro omkring 50.000 biler forbi beboelsesejendommene i anden sals højde.

Bispeengbuen kan imidlertid stå for fald. Broen skal renoveres for over 200 millioner kroner. Det har givet mulighed for i stedet at tænke nyt og i stedet grave vejen ned under jorden, så der kan bygges boliger og skabes grønne områder i stedet.

Der er blot et problem, finder Ruben Kidde, der er gruppeformand for de radikale i kommunalbestyrelsen i Frederiksberg. Drømmene om at få fredeliggjort området kan kollidere med regeringens anlægsloft, som lægger en grænse for, hvad kommunerne må bruge på veje og ejendomme.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce