Det er nødvendigt at bygge vejene og Inderhavnsbroen om. For der skal skabes orden i kaosset.
Den københavnske cykel- og gangbro og de tilstødende veje skal ændres markant for at løse de problemer, trafikken på og omkring broen lider af.
Den er bygget til at kunne klare omkring 7.000 cyklister i døgnet, men det viste sig straks efter åbningen i 2016, at der var skudt langt under målet: Broen benyttes af cirka 15.800 cyklister hver dag.
På til- og frakørslerne giver dens trafikanter problemer. I Nyhavn/Havnegade er trafikken indrettet med forskellige vigepligter for cyklende og bilkørende, men forholdene for fodgængere er heller ikke optimale. På Christianshavnersiden kører cykeltrafikken lige forbi Broens Madmarked og dets mange gående gæster.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her