0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Torvegades cykelstier er bygget til 1.500 cyklister i timen. Men der kører op mod 3.300 på ruten

Flere vognbaner til biler og busser er presset ind i den smalle hovedfærdselsåre. Det kan der laves om på til gavn for cyklende og gående, viser forslag i Københavns Kommune.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Pladsen på de københavnske cykelstier er ofte for trang. På Torvegade kører over dobbelt så mange som cykelstierne er beregnet til. Arkivfoto.

København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Går turen fra det indre København ud mod Amager på cykel har mange taget den op over Knippelsbro og fået god fart på vej ned mod Christianshavn.

Men så rammer virkeligheden. Til og med Knippelsbro er der god plads til de tohjulede. Men når turen rammer Torvegade skal cyklisterne klemme sig sammen på en smal cykelsti gennem Christianshavn. Det sker vel at mærke på en strækning, der er en af hovedstadens centrale cykelstrækninger.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere