0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

København ville undgå døde og hårdt kvæstede i sine gader. Men det går den forkerte vej. Nu skal ny handleplan ændre billedet

Den seneste højresvingsulykke skete torsdag. Nu skal Borgerrepræsentationen se, hvad der kan gøres for at mindske mængden af cyklister og fodgængere, der kommer til skade i trafikken.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

De københavnske politikeres mål om at få nul dræbte eller kvæstede i hovedstadstrafikken er svært at nå. Nu foreslås det, at der oprettes en havarikommission vor vejtrafikulykker i København..

København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Planen var opløftende, da borgerrepræsentanterne på Københavns Rådhus gik sammen om et helt bestemt mål: Ingen skal komme alvorligt til skade eller blive dræbt i trafikken.

Det var i 2017. Siden er over 200 kommet alvorligt til skade. Det er især gået ud over cyklister. Nu lægger et forslag til en ny handlingsplan op til, at København skal have sin egen havarikommission for vejtrafikulykker, så der kan gøres mere for at finde ud af, hvorfor det så ofte går galt på byens gader.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu