0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nu øjner borgmester chancen for mindre fart og flere bump på københavnske veje

Regeringens plan mod vanvidsbilister lægger op til, at politi og kommuner skal arbejde tættere sammen om at få tvunget biler ned i fart på f. eks. udsatte skoleveje. Det har København længe ønsket flere muligheder for, men det møder modstand hos politiet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Regeringens indgreb mod vanvidsbilister rummer også et ønske om, at kommuner og politi samarbejder tættere om fartdæmpende foranstaltninger.

København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
København
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

H. C. Andersens Boulevard. Frederikssundsvej. Langebro. Fire menneskeliv her. Èt der. 12 kvæstede her. Og hastigheder på den grimme side af de 100 km/t inde midt i København.

Hovedstaden har lagt asfalt til en række af de meget grimme ulykker, vanvidsbilister har været skyld i.

Derfor glæder teknik- og miljøborgmester Ninna Hedeager (EL) sig over regeringens forslag til skærpede straffe mod bilister, der kører uden hensyn til andres liv og helbred.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce