0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Politikere vil afgøre IC4-togenes skæbne efter nytår

Transportpolitisk begejstring for ny rapport om IC4 kan ligge på meget lille sted.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)
Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Jeg tror, vi alle sammen ønsker de tog hen, hvor peberet gror«, siger Rasmus Prehn, socialdemokratisk trafikordfører, efter det schweiziske konsulentfirma Prose i dag har fremlagt en rapport om de IC4-tog, der skulle have været på skinnerne for otte år siden.

»På den anden side kan alternativet vise sig at blive så dyrt, så det er mest fornuftige er at få IC4-togene til at fungere«, siger han.

Rapporten om IC4-togenes chancer for at overleve konkluderer, at hvis DSB putter yderligere op til 163 millioner kroner i IC4-togene, så kan de fleste af dem bruges til deres oprindelige formål som intercitytog.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts