0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Borgmestre: Uden bompenge får vi aldrig vækst i København

Hovedstaden er sakket bagud i forhold til Stockholm, mener flere borgmestre.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JACOB EHRBAHN
Foto: JACOB EHRBAHN

Bispeengbuen. Det vil skabe vækst, hvis der bliver løst op for trafikknuderne med en betalingsring, mener Frank Jensen, der her står på et af de steder, hvor der måske fremover skal opkræves bompenge.

Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Overborgmesteren kan næsten ikke overdøve bilerne på Bispeengbuen.

»Det er ikke for at genere bilisterne, vi går ind for en betalingsring. Men jeg er ikke blevet præsenteret for noget alternativ, hvis vi skal komme trængslen, forurening og støj til livs«, siger Frank Jensen (S), der selv lige har haft problemerne med trængsel inde på livet.

»For nylig skulle jeg have en håndværker. Vi havde aftalt, at han skulle ringe en halv time, før han kom«, fortæller Frank Jensen, der skulle bruge en halv times varsel til at komme hjem for at åbne: »Men da han skulle fra Nordvest til Islands Brygge, kunne han ikke sige noget om, hvor lang tid det tog. Trængslen påvirker os alle sammen. Jeg kunne ikke vide, hvornår jeg skulle hjem og låse håndværkeren ind. Vi spilder alle tid, og små hverdagsagtige ting bliver besværlige«.

En betalingsring vil få hver tredje bilist til droppe turen til København, slår en rapport fra konsulentfirmaet Tetraplan fast. I omegnskommunen Rødovre vil borgmester Erik Nielsen (S) gerne høste den gevinst.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Madsen & Magten