0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om KV21

Bo Lidegaard: Derfor holder de blå fast i osen fra gammeldags biler

Regeringen vil ikke fritage elbilers batterier fra registreringsafgiften. Men hvorfor ikke? Her kommer forklaringen på, at de blå spænder ben for elbiler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Det vil ifølge Klimarådets beregninger være nødvendigt med omkring 1 million elbiler, hvis mængden af drivhusgasser skal reduceres med 40 procent i forhold til 2005.

Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Politik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kræver en god forklaring, når regeringen afviser at sidestille benzinbiler og elbiler konkurrencemæssigt ved at fritage elbilernes batterier fra registreringsafgiften. Nu har Venstre og Liberal Alliance også meldt ud, at tog hører fortiden til, og at fremtiden ligger i forskellige former for selvkørende biler, der kører på gummihjul og asfalt.

Det er et bekvemt synspunkt, som læner sig op ad den transportrevolution, der uomtvisteligt står for døren.